Ο «Δρόμος του μεταξιού» το νέο τουριστικό brand

11 Οκτωβρίου 201814:11

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ, Ζουράμπ Πολολικασβίλι, χαρακτήρισε τον «Δρόμο του μεταξιού» (δηλαδή τη διασύνδεση της Κίνας με την Ευρώπη) ως το νέο brand του παγκόσμιου τουρισμού, τοποθετώντας τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, καθώς είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται το συνέδριο του ΠΟΤ σε ευρωπαϊκή χώρα.

Ο Ζ. Πολολικασβίλι τόνισε ότι η Ελλάδα αποτελεί πρότυπο για τις άλλες χώρες, καθώς μετά από 5 χρόνια κρίσης και καταστροφών, έχει καταφέρει όχι μόνο να προσελκύει μεγάλο αριθμό τουριστών, αλλά και να διατηρεί τις υπηρεσίες που προσφέρει σε υψηλό επίπεδο. Ο ίδιος επεσήμανε τη σημασία που έχει η εδραίωση της συνεργασίας των χωρών μέσα από τον «Δρόμο του μεταξιού», ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις πολλές ευκαιρίες που προσφέρει στους επισκέπτες της η Θεσσαλονίκη ως τουριστικός προορισμός.

Νέα προϊόντα

Από τη μεριά της, η υπουργός Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, αναφέρθηκε στη συνεργασία που έχει αναπτύξει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια με τον ΠΟΤ, «με τη συνδρομή του οποίου καταφέραμε να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας για τουριστική ανάπτυξη. Ενισχύσαμε την εξωστρέφεια της Ελλάδας, την παρουσία μας σε διεθνές επίπεδο και την επιρροή μας στα παγκόσμια κέντρα λήψης αποφάσεων». Η Ελ. Κουντουρά έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Τη διετία 2015-2017 οι αφίξεις παρουσίασαν άνοδο σε ποσοστό 25%, με 2 εκατ. τουρίστες περισσότερους κάθε χρόνο. Το 2017 επισκέφθηκαν την Ελλάδα περισσότεροι από 30 εκατ. τουρίστες (μαζί με την κρουαζιέρα), καταγράφοντας ιστορικά υψηλή επίδοση εσόδων». Χαρακτήρισε, μάλιστα, έτος-φαινόμενο το 2018, προβλέποντας αύξηση σε ποσοστό 17% σε επίπεδο τουριστικών εισπράξεων και άνοδο 15% σε επίπεδο αφίξεων, εκτιμώντας με βάση τα στοιχεία ότι ο αριθμός των ταξιδιωτών θα ξεπεράσει τα 32 εκατομμύρια.

Αναφερόμενη στον «Δρόμο του Μεταξιού», η υπουργός Τουρισμού είπε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί την πύλη για το μέλλον. «Με τον σχεδιασμό αυτό μπορούμε να δουλέψουμε προς την κατεύθυνση ανάδειξης νέων προορισμών, νέων προϊόντων και νέων διαδρομών που θα συνδέσουν εμπειρίες που άπτονται του τουρισμού, του πολιτισμού, του εμπορίου, της επιχειρηματικότητας και, τελικά, της εκπαίδευσης σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο», κατέληξε.

Κόμβος η Θεσσαλονίκη

Στο ισχυρό τουριστικό πλεονέκτημα που διαθέτει η Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε η Βούλα Πατουλίδου, αναπληρώτρια περιφερειάρχης της Κεντρικής Μακεδονίας, τονίζοντας ότι η πόλη αποτελεί ένα κομβικό σημείο στον «Δρόμο του Μεταξιού», με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη να τονίζει τη σημαντική τουριστική ανάπτυξη που γνωρίζει η πόλη τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, επεσήμανε ότι το 2010 οι καταγεγραμμένες διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη έφταναν το 1,2 εκατ., ενώ το 2017 οι καταγεγραμμένες διανυκτερεύσεις ξεπέρασαν τα 3 εκατ. στα ξενοδοχεία, χωρίς να υπολογίζεται 1 εκατ. ακόμη διανυκτερεύσεις σε κατοικίες που μισθώνονται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας τύπου airbnb.

Μνημόνιο συνεργασίας ΠΟΤ-ΑΠΘ

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι των χωρών-μελών που συμμετέχουν στον «Δρόμο του μεταξιού» τόνισαν την ανάγκη απλοποίησης των θεωρήσεων εισόδου (βίζα). Μάλιστα, ο ίδιος ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Ονειρεύομαι να μην υπάρχει βίζα, να ανήκει στο παρελθόν. Η ψηφιοποίηση είναι το μέλλον. Ας φανταστούμε ότι σε μία δεκαετία θα έχει καταργηθεί η βίζα». Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην ανάγκη ύπαρξης καλής διασύνδεσης μεταξύ των χωρών-μελών του «Δρόμου του μεταξιού».

Στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του ΠΟΤ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με τον γενικό γραμματέα του ΠΟΤ και τον πρύτανη του ΑΠΘ, Περικλή Μήτκα, να συμφωνούν για τη σημασία διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τον τουρισμό.

Ψηφιοποίηση του τουρισμού

Στην τεχνολογία και την αξιοποίησή της προς όφελος του τουρισμού αναφέρθηκε η Β. Πατουλίδου, από τη θέση της διευθύντριας του Τουριστικού Οργανισμού Θεσσαλονίκης, ενώ την ανάγκη ψηφιοποίησης των τουριστικών επιχειρήσεων, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή τους, επεσήμανε και η Μαρία Φουντά, διευθύντρια μάρκετινγκ της Google στην Ελλάδα.

Η Μ. Φουντά τόνισε πως αν όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό είχαν διαδικτυακή/online παρουσία, θα δημιουργούσαν 170.000 νέες θέσεις εργασίας και θα συνέβαλαν στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 3,9%. Η ίδια αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που υλοποιεί η εταιρεία από το 2014, με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των Ελλήνων επιχειρηματιών.

Σχετικά με την επίδραση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της εταιρείας, τόνισε ότι, σύμφωνα με όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα, το 68% των επιχειρήσεων έχει αναπτυχθεί μετά τα σεμινάρια της Google, ενώ το 88% των επιχειρήσεων άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο [email protected]