Προχώρησαν οι διαγωνισμοί για τα διόδια στην Εγνατία

19 Μαΐου 201708:34

Ομαλά διεξήχθη ο διαγωνισμός για την κατασκευή δύο σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ο ένας στο ύψος του Ωραιόκαστρου και ο άλλος στην περιοχή της Ασπροβάλτας

Η διεξαγωγή του διαγωνισμού έγινε χωρίς κινητοποιήσεις και απεργίες των εργαζομένων οι οποίες μέχρι τώρα μπλόκαραν επανειλημμένα την διαδικασία. 

Οι διαγωνισμοί προχώρησαν μετά τις εγγυήσεις που εγγράφως έδωσε στους εργαζομένους της Εγνατίας Οδού, ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα είχε επανειλημμένες συναντήσεις μαζί τους και τους έδωσε διαβεβαιώσεις για την προστασία των θέσεων εργασίας στην  εταιρεία. 

Μετά από τη συνεννόηση που επιτεύχθηκε οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να μην πραγματοποιήσουν άλλες απεργίες κατά τις ημέρες των διαγωνισμών που αφορούν την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων, έργα που συνδέονται με την παραχώρηση του οδικού άξονα.  

Μετά την παραπάνω εξέλιξη, αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα. 

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η ανάδειξη του αναδόχου μέχρι το τέλος τους έτους, ενώ όσον αφορά το μοντέλο αξιοποίησης, πολλά είναι τα εναλλακτικά σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι, με αυτό που προκρίνεται είναι η παραχώρηση του οδικού άξονα για 35 χρόνια στον υποψήφιο επενδυτή.

Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι για να γίνει ελκυστικότερη η επένδυση – εκτός από την εγκατάσταση επιπλέον διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα, εξετάζεται η  ενεργοποίηση σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών καθώς και η δημιουργία και εκμετάλλευση υποδομών Logistics, κατά μήκος του οδικού άξονα.

Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει αποφασίσει την δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών.
 
Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.

Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.

Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
 
Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

insider.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήδεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr