Χτίζοντας προτεραιότητες με στέρεα υλικά. Του Στυλιανού Θ. Βαλιάνου

10 Ιανουαρίου 201719:55

Οι βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν πρέπει να επηρεάζονται από την εκάστοτε χρονική συγκυρία αλλά πρέπει να αποτελούν στοιχείο σταθερών πολιτικών επιλογών και προγραμματικής προσήλωσης , το οποίο θα σχηματοποιείται στο τρίπτυχο στοχοθεσία-εκτέλεση –απολογισμός.

Νομίζω ότι τρεις πρέπει να είναι οι άξονες επάνω στους οποίους οφείλει κανείς να σχεδιάσει και να εκτελέσει: Πρώτο στοίχημα για την ΠΚΜ πρέπει να είναι η αντιμετώπιση της καθημερινότητας του πολίτη, το οποίο τολμώ να πω ότι είναι ταυτόσημο με την υπηρεσιακή της επάρκεια.

Η ταχεία και άρτια διευθέτηση των υποθέσεων των πολιτών, η ολοκληρωμένη πολιτική προστασία, η έγκαιρη χορήγηση γνωμοδοτήσεων και αδειών, η μεσολάβηση για την ένταξη πολιτών σε αναπτυξιακά προγράμματα, η διεκπεραίωση των πληρωμών, η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών, ως δείγματα των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας, είναι θέματα που δεν κάνουν επικοινωνιακό θόρυβο, σπρώχνουν όμως με γοργά βήματα την οικονομία μας μπροστά.

Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί καλά καταρτισμένο προσωπικό (νομίζω ότι είμαστε σε καλό επίπεδο) και φυσικά αριθμητική επάρκεια και στελέχωση των αντίστοιχων τμημάτων και διευθύνσεων, κάτι που σήμερα δεν έχει επιτευχθεί αφού υπάρχουν Περιφερειακές Ενότητες που στενάζουν από την έλλειψη υπαλλήλων. Δίπλα σε αυτό, μόνιμη προτεραιότητα μας οφείλει να είναι η ολοκλήρωση των υποδομών της Περιφέρειας.

Σε ένα εχθρικό οικονομικά περιβάλλον, με πετσοκομένες τις δημόσιες επενδύσεις, με τεράστιες περικοπές σε επίπεδο κρατικών επιχορηγήσεων, ακόμα και στον τελευταίο προϋπολογισμό, πρέπει κανείς να εξαντλήσει τις χρηματοδοτικές δυνατότητες που δίνουν περιφερειακά ή ευρωπαϊκά προγράμματα για άντληση πόρων προς την κατεύθυνση δημιουργίας έργων υποδομής.

Απέναντι σε ένα νέο ΣΕΣ (ΕΣΠΑ) που δεν χρηματοδοτεί (κατά κύριο λόγο) τέτοιου είδους έργα, οφείλει η διοίκηση να αντιμετωπίσει τα πάγια αιτήματα για αντιπλημμυρική προστασία, για σύγχρονους οδικούς άξονες, για λιμενικές εγκαταστάσεις, για τουριστικές και αλιευτικές υποδομές, για εγγειοβελτιωτικά έργα που θα ενισχύσουν το βασικό πυλώνα της αγροτικής οικονομίας, ακόμα ακόμα και για ολοκλήρωση των υποδομών πρόσβασης και ανάδειξης των μεγάλων πολιτιστικών μνημείων της Περιφέρειας (πχ Αμφίπολη) .

Τέλος, βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί από τη διοίκηση της Περιφέρειας στο να οικοδομηθεί το εμπορικό της όνομα, το brand name, το σήμα κατατεθέν της ΠΚΜ.

Η Περιφέρεια μας, ως ευρωπαϊκός οικονομικός πόλος, θα πρέπει να λειτουργήσει με στοιχεία σύγχρονου marketing, χτίζοντας ένα ισχυρό όνομα που θα την ξεχωρίζει και θα την καθιστά εύκολα διακριτή από τις υπόλοιπες περιοχές της Χώρας . Ένα ισχυρό όνομα που θα παραπέμπει τον υποψήφιο επενδυτή ή επισκέπτη σε συγκεκριμένες δράσεις, σε ένα μοναδικό παραγωγικό μοντέλο, σε καλά προστατευμένες αγροδιατροφικές ετικέτες , σε ένα ολοκληρωμένο (αλλά μοναδικό σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα) τουριστικό προϊόν, συναρτώμενο απόλυτα με τις «επικεφαλίδες» της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς (Αριστοτέλης, Μ. Αλέξανδρος, Βεργίνα, Άγιο Όρος, Αμφίπολη, Όλυμπος, Θεσσαλονίκη).

Για να επιβιώσουμε, οφείλουμε να ξεχωρίσουμε, όντας τυχεροί να διαθέτουμε τα κατάλληλα εργαλεία. Η διοίκηση της ΠΚΜ έχει πολλά να κάνει ακόμα. Ο στόχος όλων υμών είναι κοινός και συμπυκνώνεται στην πρόοδο της Περιφέρειας μας. Προς τούτο υποστηρίζουμε μια υπεύθυνη και σοβαρή αντιπολίτευση με λογικές επισημάνσεις και εποικοδομητικές προτάσεις.

* Ο κ. Βαλιάνος είναι αντιπρόεδρος Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας . Περιφερειακός Σύμβουλος ΠΕ Χαλκιδικής. Δικηγόρος.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήδεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο [email protected]